let op: Het rapport "projectoverzichten - per project" is nogal breed en dient u af te drukken:
Ook bij de inkopen heeft u een:
Er zijn twee emanieren:
Manier 1 is al besproken in "toekennen inkopen direct"
.
Manier 2
Hierbij wordt de inkoop wel op een bestaande regel toegevoegd in de calculatie van het project. (niet via de dagstaat).
U selecteert een bestaande regel in de calculatie.
U voert in Bonnummer123456 (voorbeeld van afgesproken inkoopnummer met leverancier)
U spreekt met de leverancier af € 500.-
ex BTW
Dat voert u in, in VC
Inkoopfactuur komt binnen (Hopelijk met daarop bonnummer "123456")
In het inkoopboek voert u in "Soort boeking" in
pb123456
TAB
U ziet dan dat op de nettoregel automatisch € 500.- verschijnt Indien die € 500,- afwijkt van de factuur, heeft de leverancier zich niet an de afspraak gehouden.
Het boekstuk is dan niet in evenwicht tot u het nettobedrag gelijk heeft gemaakt aan dat op de factuur.
U accepteert het verschil en vraagt de leverancier een creditfactuur, de u weer op pb123456 boekt.
Of u laat het zo en accepteert het verschil.
De 500 euro komt op "inkopen voorcalculatie"
Het echt betaalde bedrag komt op "inkopen nacalculatie".
Zie voor manier 1, toekennen inkopen direct" .
voorbereiding
medewerkers
projecten basisgegevens
projecten calulatie
dagstaten
toekennen inkopen direct
statussen
factureren
urenteller